log in

Van de bestuurstafel

  • Geschreven door Bestuur

De visie- of stipavond is achter de rug. Wat een mooie avond hebben we gehad met z’n allen op 12 maart! Allemaal mensen die graag mee wilden denken en praten over de toekomst van onze bijzondere vereniging.

Na ons vorige bericht is er weer heel wat gebeurd in het traject wat het bestuur volgt om te komen tot beleid. In overleg met de organisatie van Brug8 en de KNZB zijn we namelijk van begeleider veranderd. Niet dat we ontevreden waren over Simon Peijnenborgh, maar om organisatorische redenen was de inzet van Kenny Janssen meer op zijn plaats. 
Dit resulteerde o.a. in een andere invulling van de stipavond. Geen probleem natuurlijk maar het was voor ons, tijd-technisch gezien, niet meer mogelijk om dit nog te kunnen communiceren naar de vrijwilligers en leden. Onoverkomelijk was dit gelukkig niet, zo bleek aan het begin van de visie-avond.

Wat heeft het bestuur deze avond niet gedaan? Onze uitgewerkte analyse en stip op de horizon met de leden bespreken, zoals we eerder schreven. Zoals het er nu naar uitziet gaan we dit later dit jaar alsnog doen.
Wat dan wel? Op advies van Kenny hebben we, als bestuur, eigenlijk heel veel ons mond gehouden. De leden/vrijwilligers hadden het deze avond namelijk voor het zeggen. Waarom? Omdat we er alleen zo achter kunnen komen wat er nu eigenlijk leeft binnen alle geledingen van de vereniging.

Want wat willen we nu eigenlijk met z’n allen? Waar willen we naartoe? Wat voor input krijgen we?
Kortom: Het bestuur hield zijn mond en de leden vertelden.

De aanwezigen (zo’n 45 personen) werden in zes groepen verdeeld en gingen, na een gedegen uitleg van Kenny, aan de slag met een associatie-opdracht. ‘Wat zijn we nu en waar  gaan we heen? Daarbij bepaalde elke groep wat voor auto, winkel, persoon, dier en land we nu zijn. Het liefst met steekwoorden onderbouwd. Daarna deed elke groep hetzelfde met waar we willen staan in 2018.

Hiervoor kreeg elke groep een groot vel papier mee, diverse afbeeldingen, een schaar en lijm. Veel overleg, knippen en plakken dus!
Drie groepen presenteerden hun bevindingen. De bevindingen van de andere drie groepen werden door het bestuur verzameld en meegenomen voor het toekomstig vervolg.

Na een korte pauze gingen dezelfde groepen uiteen om te omschrijven wat het ‘Aegirgevoel’ is.
Wat mag er vooral niet veranderen? Wat is de identiteit van Aegir en welke drie speerpunten benoem je die gericht zijn op de toekomst?

Ook deze werden enthousiast gepresenteerd. Het gezamenlijke beeld kreeg vorm op deze manier en het bestuur gaat hiermee graag aan de slag! Iedereen wordt op de hoogte gehouden van onze vorderingen.

Ben je lid van Aegir en wil je het uitgebreide verslag van de visie-avond graag in je mailbox ontvangen? Stuur een mail naar secretaris@aegir-eindhoven.nl. We sturen je het verslag graag toe!